info

Je hebt het minimaal aantal bereikt

Winkelwagen (0)

Er zijn nog geen producten in uw winkelwagen geplaatst.

Veelgestelde vragen

LET OP: Aangepaste openingstijden. Vrijdagavond tijdelijk geen koopavond. 


U kunt hier een compleet overzicht vinden van de meest voorkomende vragen. Neemt u deze goed door, om zo snel aan de slag te kunnen of meer duidelijkheid te krijgen over ons bedrijf, betaalmogelijkheden, verzendingen, retouren en nog veel meer.

Over Behangkoopjes.nl

Hoe lang bestaat Behangkoopjes.nl?
Behangkoopjes.nl is ontstaan uit 40 jaar ervaring. Inmiddels zijn we uitgegroeid tot 3 winkels waar we met plezier onze klanten te woord staan. Wilt u naast een geweldig advies ook de zekerheid hebben dat u nooit teveel betaalt? Neem dan eens gerust een kijkje in onze winkels in Rotterdam. Wij kunnen u met zekerheid garanderen dat u altijd kunt slagen. Naast een breed assortiment hebben wij ook nog ruim 500 behang boeken liggen waar u een kijkje in kunt nemen.
Kan ik ook behang in de showroom bekijken?
U wilt graag bij ons in de behangwinkel langskomen? Geen probleem! Wij helpen U graag persoonlijk met het uitzoeken van uw behang. Houdt u er wel rekening mee dat niet alle soorten in de webshop voorradig zijn. Sommige soorten dienen wij voor u te bestellen bij de fabrikant. Wilt u dit van te voren weten, dan kunt u ons altijd bellen!
Wat zijn de openingstijden?
Plein 1953 nr. 10 - 15
Maandag 10:00 17:30
Dinsdag 10:00 17:30
Woensdag 10:00 17:30
Donderdag 10:00 17:30
Vrijdag 10:00 17:30
Zaterdag 10:00 17:00
Wat is ons IBAN, BTW- en KVK-nummer?
IBAN: NL68ABNA0101943814
KvK nr. 82716005
BTW: NL862577676B01

Mijn Bestelling

Waar kan ik mijn factuur downloaden?
Indien u een account heeft aangemaakt, kunt u via "Inloggen", uw account raadplegen. Hierin vindt u al uw persoonlijke gegevens en bestellingen terug. U kunt hier tevens uw factuur downloaden. Heeft u nog geen account? Dan kunt u deze alsnog aanmaken en uw gegevens raadplegen en bestellingen inzien.

Behang

Kan ik een behangstaal aanvragen?
We begrijpen maar al te goed dat het lastig is om op basis van een online foto een goede indruk te krijgen van de kleur, het materiaal en de structuur van het behang. Daarom bieden wij in samenwerking met onze partner de mogelijkheid een behangstaal of meerdere behangstalen te bestellen van uw favoriete behangmerk.

Behangstaal.nl is onze partner en een nieuw online behangplatform. Zij willen het voor iedereen makkelijker maken om een proefstaal of behangstaal te bestellen. Zo kunt u gemakkelijk de kleurstelling van het behang bij uw interieur houden en de structuur van het behang voelen.

Super handig voor iedereen die zijn huidige of toekomstige huis een make-over wil geven, maar uiteraard ook erg geschikt voor alle projectmatige klussen.  Klik hier om uw behangstaal- of stalen te bestellen! 
Zijn alle artikelen in de webshop op voorraad?
We hebben een paar duizend verschillende nsoorten behang op voorraad in onze showroom en in ons online magazijn, We hebben echter een enorm aanbod in onze webshop, het is daarom niet mogelijk om alle soorten op voorraad te hebben in onze showroom of ons magazijn. U kunt in onze showroom uiteraard een kijkje nemen in één van de ruim 500 behangboeken.

De levertijden die wij online aangeven, zijn gebaseerd op onze eigen voorraad of eventuele voorraad bij de leverancier. Het kan voorkomen dat er een levertijd staat van bijvoorbeeld 1 - 3 werkdagen, waarbij er toch bij definitief bestellen geen voorraad is bij de leverancier. Indien dit het geval is, zullen wij altijd informeren per mail omtrent de afwijkende levertijd.

Heeft u uw behang snel nodig? Mail of bel ons om te controleren of deze op voorraad is. Wij kunnen alleen op deze manier een betere indicatie geven van de actuele levertijd!
Welke soorten behang zijn er?
Behang bestaat in velen soorten en maten. Elk behang heeft zijn specifieke eigenschappen, die ook weer een andere verwerkingswijze hanteren. Onder andere; Papier-, vinyl-, vlies-, en glasweefsel behang.
Wat betekent een batch- of aanmaaknummer?
Elk behang word in een partij gedrukt met een bepaalde kleurcode. Zodra deze partij op is, zal er een nieuwe partij gedrukt worden. Helaas is het niet mogelijk om precies dezelfde identieke kleurcode bij de daaropvolgende partij te realiseren.

Bij Behangkoopjes controleren wij altijd dat de behangrollen bij de desbetreffende order van hetzelfde aanmaaknummer zijn!

** Belangrijk ** Mocht u na uw eerste bestelling onverhoopt toch nog een rol te kort komen, zorg dan dat u duidelijk vermeldt dat u een specifiek aanmaaknummer nodig heeft. Zodoende kunnen wij hierop controleren bij het verwerken van uw vervolg bestelling.
Wanneer moet ik voorstrijken / voorlijmen?
Als uw woning nieuw is of een nieuwe muur heeft laten plaatsen/stucen en er nog niet eerder is behangen, raden wij aan uw muren eerst voor te lijmen. Zodat de zuigkracht van de muren afneemt.
Welke lijm heb ik nodig?
Wij geven u bij elk behang type een lijmadvies, bestaande uit Rasch vlieslijm, Rasch Papier- of Vinyllijm of Arte Clear Pro.
Hoe weet ik hoeveel rollen ik nodig heb?
U kunt zelf erg gemakkelijk uw hoeveelheid behang rollen uitrekenen.

Welke gegevens heeft u nodig?
- De lengte van de muur?
- De hoogte van de muur?
- Betreft het een behang waar wel of geen patroon in zit?

Feitjes over behang: 90% van al het behang is 10m lang in lengte en 53cm breed.

Voorbeeld berekening: Uw muur is 4 meter lang en 2,48 meter hoog!

Behang zonder patroon: U haalt 4 banen uit 1 rol (10m / 2,48 = 4,xx) 4 x 0,53 = 2,12m lengte aan muur uit 1 rol.
4m / 2,12 = 1,88 = 2 rollen behang!

Behang met patroon: u haalt 3 banen uit 1 rol, u heeft namelijk altijd verspringen waardoor u niet de volledige rol kunt benutten. 3 x 0,53m = 1,59m lengte aan muur uit 1 rol.
4m/ 1,59m = 2,51 = 3 rollen behang!
Hoe verwijder ik oud behang van mijn muren?
Ga er niet vanuit dat u het oude behang wel kan laten zitten, ook al zit het nog prima. Wanneer u hier overheen probeert te behangen zal het onderste behang gaan bobbelen en heeft u grote kans dat u uw nieuwe behang kunt weggooien.

Papier behang verwijderen: Afweekmiddel - Zorg dat voordat u begint met het afhalen de stroom eraf is. Maakt een sopje met wat afwasmiddel en breng het met een spons aan op de muur. In plaat van een afwasmiddel kunt u ook een speciaal afweekmiddel gebruiken. Om ervoor te zorgen dat het goed intrekt is het handig om van tevoren wat gaatjes in het behang te prikken met een scherp voorwerp. Zorg dat de muren goed doordrenkt zijn zodat het behang er makkelijk vanaf komt. Begin niet meteen met afhalen van het behang maar laat het sopje even intrekken. Na ongeveer een half uurtje kunt u beginnen met het verwijderen van het behang. U kunt een plamuurmes gebruiken om het behang te verwijderen.

Stoomapparaat - Het is ook mogelijk om een stoomapparaat te gebruiken om het behang eraf te stomen. Verwacht niet dat met gebruik van een stoomapparaat het behang er vanzelf afkomt, het zal nog steeds nodig zijn om met de hand en met een plamuurmes het een en ander aan behang te verwijderen. Wanneer u zelf geen stoomapparaat bezit kunt u die eventueel bij een behang speciaalzaak of bouwmarkt huren.

Vinyl behang verwijderen Afstrippen - Vinyl behang, met een plastic bovenlaagje, is bijna altijd afstripbaar. U kunt in een hoekje beginnen met de toplaag er af te strippen. Daarna blijft allleen de papieren onderlaag over die u kunt verwijderen alsof het papier behang is. (zie boven)

Vliesbehang verwijderen Droog - Het normale vliesbehang kunt u droog van de muren af trekken. Ideaal! Bijna al het behang in ons assortiment is vliesbehang.
Er zit kleurverloop in mijn behang?
In sommige geval dient u de behang banen om en om te plakken. U dient het etiket van het behang goed door te nemen. Bekijk hieronder de verschillende symbolen die op de etiketten voor kunnen komen! Mocht u dit symbool niet terugvinden op het etiket? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op per e-mail inclusief foto's. Het kan wel eens voorkomen dat er een fout in de behang productie zit.
Wat betekenen de behang symbolen op het etiket?
U heeft inmiddels uw behang ontvangen en u ziet allerlei verschillende behang symbolen terug op het etiket. U bent natuurlijk benieuwd wat deze behang symbolen allemaal betekenen! Hieronder vindt u de uitleg over deze verschillende behang symbolen.

* Er kunnen geen rechten aan deze gegevens worden ontleend. Behangkoopjes.nl is niet aansprakelijk voor schade welke kan ontstaan als gevolg van onjuiste of incomplete informatie op deze website. U bent zelf verantwoordelijk voor het zorgvuldig doornemen van het etiket van het desbetreffende behang.
Behang Symbolen

Verzending

Wat zijn de verzendkosten?
Verzendkosten in Nederland & België: € 7,95
GRATIS VERZENDING bij bestellingen boven de € 50,- in Nederland & België.
Wat is de levertijd?
Behangkoopjes.nl streeft ernaar om de door u bestelde producten binnen 1 tot 3 werkdagen bij u af te leveren.

Helaas kan het zijn dat er om een bepaalde reden de levertijd niet haalbaar wordt. Hier zal u per e-mail direct over geïnformeerd worden, zodat er geen miscommunicatie ontstaat en u weet wat u kunt verwachten.

Heeft u nog meer vragen over de levering van uw behang?

Bel dan gerust naar: 010 - 20 36 939 of e-mail: info@behangkoopjes.nl Onze klantenservice staat van maandag t/m zaterdag van 10:00 tot 17:00 uur voor u klaar!
Kan ik ook een bestelling plaatsen vanuit het buitenland?
Wij verzenden zeer zeker ook naar het buitenland. U kunt tijdens de checkout het gewenste land selecteren, waarbij de verzendkosten dan ook berekend zullen worden.
Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Ja dat kan zeker! U kunt tijdens het bestelproces aangeven dat u graag de bestelling wilt ophalen in onze showroom (Rotterdam) of magazijn (Barendrecht). Er worden dan uiteraard geen verzendkosten in rekening gebracht!

Betaalmogelijkheden

iDeal
Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. Alle betalingen lopen via een beveiligde omgeving van Mollie Payments.
Paypal
Uw bestelling kan direct betaald worden via de vertrouwde omgeving van Paypal. U kunt veilig betalen middels uw reeds aangemaakte Paypal account.
Klarna (Achteraf Betalen)
Met Achteraf Betalen van Klarna betaal je je bestelling achteraf zodra je deze hebt ontvangen en besloten hebt deze te houden. Zo betaal je nooit voor wat je terugstuurt. Let wel op het retourbeleid, niet alles kan retour.

Je vult je naam, adres, woonplaats, e-mailadres en andere gegevens in die je altijd bij de hand hebt en je betaalt wanneer het jou goed uitkomt tijdens de betaaltermijn van 14 dagen.

Achteraf betalen met Klarna is veilig en eenvoudig. De betalingsgegevens van je aankoop vind je terug op de rekening die je van ons ontvangt. Natuurlijk kun je de betalingsgegevens ook altijd opzoeken door in te loggen in de Klarna App of bovenaan deze pagina.
Bancontact / KBC
Met Bancontact / Mister Cash / KBC kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen.
U rekent af in uw vertrouwde en veilige betaalomgeving.
Bancontact en KBC zijn de meest gebruikte onlinemogelijkheden in België.
Creditcard
Bij Behangkoopjes.nl kunt u ook online vertrouwd betalen met uw creditcard. U kunt afrekenen met uw Mastercard, Maestro & Visa.

Retourbeleid

Kan ik een artikel retour sturen?

Bij de aankoop van producten op afstand heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden, mits dit binnen 30 dagen geschiedt. Deze termijn gaat in op de dag van ontvangst van het product, door of namens de consument.
 

Uw retour dient binnen deze 30 dagen door ons weer te zijn ontvangen.
Bijvoorbeeld: U ontvangt uw bestelling op 10 Januari. Uw retour product(en) dienen dan uiterlijk 8 Februari door ons te zijn ontvangen.
 

Wilt u op voorhand zeker weten of u een product kunt retourneren?
Neem dan gerust contact met ons op via: +31 (0)10-2036939 of info@behangkoopjes.nl

 

Fabrikanten en retour

Hieronder vindt u een overzicht van de producten, collecties & fabrikanten die niet* standaard retour gezonden kunnen worden. Hierover moet u altijd contact met ons opnemen om te bekijken of er een uitzondering gemaakt kan worden. Let wel op dat hieraan eventuele retourkosten* vanuit de leverancier zitten gekoppeld. Deze kosten zijn een vast percentage van de product prijs (conform onze algemene voorwaarden).

• Speciaal besteld behang* (levertijd langer dan 3 werkdagen)
• Fotobehang* (alle merken, inclusief alle FBK-nummers)
• Artikelen verkocht per meter (maatwerk)*
• Arte*
• Bibelotte*
• Borastapeter*
• Midbec*
• Casadeco / Caselio / Casamance*
• Clarke en Clarke*
• Dutch First Class*
• Esta Home*
• HookedOnWalls*
• Masureel*
• Mind The Gap*
• Moooi Wallcoverings*
• Santorus*
• Studio Ditte*
• Versace*
• Eijffinger*
• Origin Wallcoverings*


Binnen deze termijn wordt de consument geacht zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. De consument heeft het recht het product te bekijken om te beoordelen of hij het product wenst te behouden. Let op, bij behang geldt dat de rollen enkel ongeopend en in het plastic retour kunnen worden gestuurd.

Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de verkoper verstrekte hierboven genoemde instructies.
 

Herroepingsrecht en terugbetaling

U draagt te allen tijde zelf de kosten voor de retourzending; Via PostNL (tot 10kg) zijn de kosten € 7,95 (voor verzending binnen NL). Deze kosten zullen niet worden vergoed.
 

Volledige herroeping; U retourneert alle producten uit uw bestelling
In geval van een volledige herroeping ontvangt de consument het volledige orderbedrag, zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen, nadat er is aangegeven gebruik te maken van het herroepingsrecht.
 

Gedeeltelijke herroeping; U retourneert een gedeelte van uw bestelling
In geval van een gedeeltelijke herroeping ontvangt u het bedrag (van het retourproduct), exclusief verzendkosten (a € 7,95) zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen nadat u heeft aangegeven gebruik te willen maken van het herroepingsrecht.
 

Indien uw totale orderbedrag boven de €50 (NL & BE) is, heeft u gebruik gemaakt van de optie gratis verzending. Mocht uw orderbedrag na retour van 1 of meer producten onder deze grens komen, zijn wij genoodzaakt ook de verzendkosten (a €7,95) in mindering te brengen op het retour bedrag. U heeft dan geen recht meer op deze korting.


DOWNLOAD --> Om gebruik te maken van uw herroepingsrecht verzoeken wij u het  Retour Formulier (klik hier)   in te vullen en toe te voegen aan uw retourzending.
 

Kort samengevat:

✓ Retourzending dient binnen 30 dagen na ontvangst, door ons retour te zijn ontvangen.
✓ Rollen mogen NIET opengemaakt zijn.
✓ Fotobehang kan niet retour.
✓ Bekijk bovenaan deze pagina de merken/producten die standaard NIET retour kunnen.
✓ Verzendkosten voor retour sturen zijn voor rekening consument.

 

Retouradres

U kunt uw retourzending opsturen naar:

Behangkoopjes.nl
Stockholm 35
2993LM Barendrecht
(Let op, dit is geen bezoekadres)
 

Productiefout in uw behang?

Het is de verantwoordelijkheid van de consument om het ontvangen behang, voorafgaand aan het plaatsen/plakken te controleren op eventuele productiefouten en/of beschadigingen. Zo geldt de regel vanuit de fabrikant dat er, bij constatering van productiefouten/beschadigingen, maximaal 3 behang-banen reeds geplakt mogen zijn. Indien meer dan 3 banen geplakt zijn, geldt dit (voor de verkopende partij) als aanvaarding van goederen. Reclamatie of vervanging is niet meer mogelijk.
 

Kleurafwijkingen, enerzijds tussen de verschillende productiepartijen en anderzijds tussen de fabricage en de voorbeelden in de behang-boeken of op de site kunnen geen aanleiding geven tot klachten of weigering van de goederen.
 

Fotobehang mag niet geplakt worden wanneer de productiefout voorafgaand aan het plakken geconstateerd had kunnen worden. Maatverschillen in de posterdelen/banen kunnen alleen voor het aanbrengen geconstateerd worden. Klachten over maatafwijkingen worden enkel behandeld vóór de banen zijn aangebracht/geplakt.
 

Behangkoopjes.nl tracht, conform de eisen van de leveranciers, productiefouten zo spoedig mogelijk op te lossen. Consumenten worden altijd gevraagd foto’s van het geconstateerde probleem (tevens van het behangetiket) toe te sturen. Deze foto’s worden intern beoordeeld en indien nodig doorgestuurd naar de leverancier. Een aantal leveranciers eist, ter oplossing van het probleem, ook (stukken van) het fysieke behang te ontvangen samen met de etiketten van het behang. Indien dit het geval is, wordt de consument vanzelfsprekend op de hoogte gehouden van de klachtbehandeling.
 

Bij vragen, neem contact op via info@behangkoopjes.nl!